Minulý týden jsem měl možnost se zúčastnit preview eventu v Londýně pro vybraná média za účelem propagace letošní hry WWE 2K19. Event trval přibližně 5 hodin a zúčastnilo se ho +/- dalších 30 „hráčů” z celé Evropy. Za 2K se zúčastnil výkonný producent Mark Little, který kromě úvodní prezentace poskytoval také rozhovory a za WWE byla na eventu sedminásobná ženská šampionka Charlotte Flair.
Hlavní náplní ale bylo hraní nového ročníku série WWE 2K, hry WWE 2K19, která se na pulty dostane 5. října / októbra. Měl jsem možnost s ní strávit prbiližne 3 hodiny a zažít na vlastní kůži vše, o čem Mark Little mluvil v úvodní prezentaci.
Za ty 3 hodiny jsem toho chtěl stihnout co nejvíce, takže jsem asi 2/3 času hrál buďto za hvězdy, které chyběly loni (Adam Cole, Cen Almas, Batista) nebo za hvězdy, které budou jako předobjednávkový bonus - a to jsou Ronda „Rowdey“ Rousey a Rey Mysterio. Roster je velmi velký a kromě legend je tam velmi mnoho hvězd z NXT a 205 Live, které chyběly v minulých letech.
Bylo nám řečeno, že vývojáři se soustředili především na hratelnost a grafiku, jelikož v minulých ročnících jsme měli možnost vidět několik velmi dobře zpracovaných postav, ale i několik nepříliš vydařených. V WWE 2K19 je vidět, že všechny grafické nedostatky z předchozích ročníků byly odstraněny a každá hratelná postava vypadá rozhodně lépe, než kdykoliv předtím.
Co se samotné hratelnosti týče, není možné za 1 rok zcela změnit celý systém a přijít s něčím úplně novým a převratným. Gameplay jako takový prošel velmi malými změnami, které si běžný hráč možná ani nevšimne (což by podle mého názoru byla škoda), ale já osobně tyto detaily oceňuji. Zmínit mohu, že byly přidány nové reversaly, takže se vám čím dál tím méně bude stávat, že v zápase použije vaše postava stejný obranný manévr 3 či 4krát.
Jelikož 2K se netají tím, že chce hru každým rokem více a více přiblížit televiznímu broadcastu, tak jako v TV při každém větším chvatu nebo při finisheru, vám daný manévr ukáží vícekrát z jiných úhlů kamer. Nutno podotknout, že tento jev se bude objevovat hlavně v zápasech 1 na 1.
Zmíním ještě největší a myslím si, že i nejzajímavější změnu, kterou je přidání mechaniky „Payback”. Stručně řečeno, Payback (který si můžete zvolit před utkáním) slouží k vrácení se do zápasu jedním chvatem, pokud jste po delší časový úsek dostávali nakládačku a nezmohli jste se na útok, tak dostanete možnost Payback použít. Na výběr jich je dohromady 8, signifikantní Payback je např. pro Nakamuru jeho oblíbený Low Blow, nebo např. plivnutí zelené tekutiny soupeři do tváře, co používal Tensai. Musím říci, že na tuto věc se velmi těším, protože někdy se i mně stávalo, že jsem během důležitého zápasu nějak nevěděl soupeře výrazně zranit a tento manévr vám pomůže dostat se zpět do zápasu.
Jelikož Mark Little zmínil, že i on a jeho tým se rádi baví, tak jim přišlo zábavné přidat několik, jak sám nazval „bláznivých“ možnosti, jako např. dát oběma soupeřům velké hlavy, v creation módě můžete zvolit u tlačítka „Random“, že vám systém vygeneruje zcela náhodné (a většinou i legračně vypadající) oblečení pro vašeho zápasníka a v neposlední řadě i možnost vytvořit si pixelového zápasníka, který bude připomínat cihlu. Poslední možnost byla velmi populární u lidí, kteří seděli v herní místnosti vedle mě, a hned jak jsme si sedli si vytvořili takovéto postavy.
Je třeba dodat, že toto není nosnou částí hry, ale v případě, že byste se chtěli na chvíli netradičně zabavit, bude vám to k dispozici.
Měl jsem možnost na chvíli vyzkoušet i 3 hlavní herní módy:
• Universe mód
• 2K Showcase (příběh kariéry Daniela Bryana)
• MyCarrer mód
Tomuto se budu důkladněji věnovat až v recenzi, kde rozeberu všechny novinky a možnosti. Na okraj mohu říci, že herně tyto módy velkými změnami neprošly, ale v Universe režimu budeme moci mít až 6 titulů v každé show, několik držitelů Money in the Bank kufříku (který bude superstar nosit i ve svém nástupu do ringu, bude mít 3 způsoby zpeněžení).
Při MyCarrer mohu jako mírný odpůrce minulých vydání (kde mi dal vlastně i Mark za pravdu) říci, že tento mód prošel velkou změnou, protože to nebude to (cituji) „nudné hraní zápasů, kde se přes NXT budete chtít dostat do hlavního rosteru a získat tituly”, ale bude to formou velmi zajímavého příběhu, který na mě udělal dobrý dojem. Tentokrát už konečně nechybí také dabing postav.
2K Showcase bude klasika, ale opět velmi dobře a důkladně zpracovaná, kde kromě hraní zápasů a odemykání různých položek se dozvíte přímo od samotného Daniela to, co v daném okamžiku své kariéry prožíval.
Na závěr podotknu, že celý event měl velmi vysokou úroveň a byl to velký zážitek se něčeho takového zúčastnit, vyzpovídat Marka a Charlotte a v první řadě vyzkoušet WWE 2K19 už takto časně.
Několik fotografií z eventu v našem albu na Facebooku:
Fanouškům, kteří se možná nevědí rozhodnout, zda hře dát šanci a mají rádi wrestling bych ji doporučil kvůli skvělému rosteru (a neméně skvělému obsahu DLC), kde kromě hromady legend je hlavně drtivá část současné sestavy hvězd, které vidíme každý týden v RAW / SmackDownu / NXT / 205 Live, opět o něco lepší hratelnosti a vylepšeným herním módům, které již nyní vypadají lépe, než tomu bylo v minulých vydáních.
* Rozhovory s Markem a Charlotte vám přineseme hned, jakmile nám 2K poskytne záznamy z rozhovorů, jelikož natáčení probíhalo ze strany 2K, takže stále čekáme, kdy nám poskytne natočený materiál.
AUTOR: Jakub Gajan