Tak jako každý rok, i letos už všichni fanoušci wrestlingu netrpělivě očekávali vydání nové wrestlingové hry z dílny 2K - WWE 2K19.
Na obal hry byl vybrán současný WWE šampion AJ Styles. AJ je sice hlavní hvězdou hry, ale ti z vás, kteří si hru předobjednali, budou velmi potěšeni, protože součástí hry jako předobjednávkový bonus jsou Ronda Rousey a Rey Mysterio.
Hra je tak jako loni dostupná pro platformy PS4, XBOX One a PC, ale verze na Nintendo Switch se letos nechystá. Jak tedy nový ročník WWE 2K dopadl? Na to se blíže podíváme v této recenzi.
GAMEPLAY:
Gameplay je tak jako každý rok nejvíce diskutované téma. Mnozí fanoušci očekávají, že hra bude úplně jiná a odlišná od toho, co dostali do rukou loni, ale očekávat velké změny za jeden rok je ale nereálné.
Letos 2K zapracovalo na detailech. Po minulé roky byly přidány celkem revoluční změny, jako uvedení chain wrestlingu, hot tagů (při týmových zápasech) nebo OMG momenty. Líbí se mi, že bylo opět přidáno velké množství reversalů, takže by se vám nemělo stávat, že za zápas vám vaše hvězda bude opakovat stále tytéž obranné chvaty.
Největší změnou je Payback systém, který funguje následovně. Pokud ve hře nejste ještě tak dobří, nebo se vám právě v daném zápase příliš nedařilo, tak Payback vám pomůže vrátit se do zápasu. Pokud v zápase déle nejste schopní udeřit soupeře a dostat se k útoku, tak se vám nabije Payback bar a vy ho můžete použít. Například se vám nabízí použít Nakamurův Low Blow, vyplivnutí zeleného jedu (jak to zvykl dělat Tensai), nebo vám Payback nabije finisher. Velký Payback můžete použít jen jednou za zápas. Je třeba si uvědomit, že to není Comeback, Payback je něco jiného a jde o zcela dvě odlišné systémy.
2K si dalo velice záležet, aby nejen hvězdy typu Brock Lesnar nebo Triple H vypadaly k světu, ale letos vlastně každá hvězda WWE vypadá jako ve skutečnosti, což je také plus, protože to umocňuje zážitek z hraní.
Jak jsme vás již informovali, měli jsme minulý měsíc možnost zúčastnit se WWE 2K19 preview eventu v Londýně a výkonný producent Mark Little kromě jiných věcí zmínil, že si dali v WWE 2K19 záležet na tom, aby bylo ve hře co nejvíce typů zápasů pro 5, 6 a 8 hráčů. Proto máme možnost hrát zápasy jako 5-Man Hell in a Cell, Ladder nebo TLC, 6-Man Triple Threat Tornado Tag Team, Ladder Triple Threat Tag Team nebo 3 vs. 3 TLC zápas, také zápasy pro 8 hráčů, jako Fatal 4 Way Tag Team, Ladder Fatal 4 Way nebo 4 vs. 4 Ladder Tag Team a spoustu dalších. Také byl přidán ženský Royal Rumble zápas.
Víceméně gameplay obsahuje všechno to, co obsahoval i po minulé roky a bylo přidáno jenom pár menších změn, které dělají ze hry ještě reálnějších simulátor WWE.
ROSTER:
Roster je podle mě jednoznačně lepší než kdykoliv předtím. A důvod?
Protože nám v něm nedává 2K tři verze Micka Foleyho, 2 verze Triple He nebo Undertakera, jakož i dalších 10 hvězd, které mají pod 2 verze. Roster je největší v historii (což je vlastně každý rok), ale tento rok je to jiné. Samozřejmě hra obsahuje hvězdy dob minulých, ale co je nejdůležitější, konečně jsme dostali plnohodnotný roster NXT a dokonce i 205 Live. Po minulé roky jsme viděli poměrně chabé pokusy, kde jsme dostali přibližně 15 NXT hvězd a zbytek nebyl dostupný. Nyní ale hra obsahuje nejen hvězdy, které byly k dispozici již v předchozích ročnících, ale i hvězdy jako Street Profits, Bianca Belair nebo Velveteen Dream, na kterého jsme se všichni určitě těšili. Roster 205 Live také obsahuje dostatek jmen, jelikož víme, že loni bylo jen pár cruserweightů, ale letos je to rozhodně lepší.
Ty hvězdy, které ve hře nejsou z různých důvodů (Ricochet, War Raiders, Bobby Lashley, EC3, Lacey Evans a Dakota Kai) budou všichni v DLC, takže v podstatě nikdo z rosteru nechybí.
Ano, tak jak mnozí kritizují, že ve hře chybí například Brian Kendrick, Buddy Murphy, chybí i NXT šampion Tommaso Ciampa a Nikki Cross, ale jak řekl Mark Little, ne vždy je možné, aby tam byli všichni. Roster je dostatečně velký a rozmanitý na to, aby si každy vybral ze svých oblíbených a preferovaných hvězd WWE.
Roster je podle mě velmi dobře poskládaný. Po minulé roky tam bylo mnoho hvězd z minulosti a ne vždy jsme dostali všechny současné členy rosteru, což se naštěstí letos nestalo a každý, kdo náhodou není v plné verzi hry, je buďto v DLC, nebo jako předobjednávkový bonus.
2K SHOWCASE:
2K Showcase mód se vrátil a vrátil se s velice silným příběhem. Letos totiž mapuje kariéru Daniela Bryana. Menší zajímavostí je, že když se v 2K rozhodli pro Danielův příběh, tak ještě netušili, že se letos vrátí do ringu jako aktivní performer, takže jim to vážně vyšlo.
Tento mód funguje tak, jak i po minulé roky. Obsahuje 11 zápasů, které dokonale popisují cestu Daniela Bryana od zkušebního zápasu s Johnem Cenou z roku 2003, přes Main Event WrestleManie až po jeho letošní návrat, kde byl parťákem Shanea McMahona. Vedle hraní zápasů plníte úkoly, díky kterým je každý zápas přesně takový, jaký byl i ve skutečnosti. Samozřejmě vedle toho odemykáte různé věci, jako arény, postavy nebo alternativní oblečení pro hvězdy WWE. Před každým zápasem vám samotný Daniel řekne svůj názor na danou situaci a co v té době prožíval, což je podle mě super. Každý zápas je dobře zpracován, ale nejvíce se mi líbil zápas na Extreme Rules, kde Daniel obhajoval titul a jeho soupeřem byl Kane. Máte možnost hrát i bonusový zápas, kde se vás sám Bryan ptá, kdo by podle vás vyhrál: Daniel Bryan nebo Daniel Danielson? Vyberete si jednoho z nich a zjistíte, kdo by ve skutečnosti vyhrál.
Jsem rád, že se 2K Showcase mód vrátil a podle mě bude mít u hráčů velký úspěch, snad se ho dočkáme i příští rok, protože 2K má mnoho možností z nichž může vybírat, pokud jde o zajímavé příběhy, které nám WWE za posledních 20 let nabídla.
UNIVERSE MÓD:
Universe mód je tak, jako každý rok nosným herním módem a většina hráčů stráví nejvíce času právě v něm. Koncept celého Universe se vůbec nezměnil, tak přejděme rovnou na to, co je nového. Universe každoročně probíhá menšími úpravami, aby se jeho kalendář a celý průběh podobal co nejvíce tomu, co se odehrává na televizních obrazovkách. Kromě již klasických weekly shows jako Raw, SmackDown a NXT přibyla letos i show 205 Live. Jak říkám, 2K si dalo záležet nejen při sestavování rosterů, ale i celého kalendáře.
Velkou změnou jsou zpeněžení MITB kufříků. MR. Money in the Bank bude mít plnohodnotný nástup s kufříkem. Budete mít i tři způsoby, jak svůj kufřík zpeněžit:
• před utkáním (ohlásit to předem)
• během zápasu
• po zápase
Kufřík můžete dát do rukou i ženskému charakteru a můžete ho přiřadit k libovolnému titulu. Titulů v Universe je v WWE 2K19 možné mít až šest, což je změna oproti čtyřem titulům z minulých ročníků.
Každé hvězdě z rosteru můžete nastavit i to, o jaký titul bude bojovat a určit cíle, které se bude snažit dosáhnout. Je to fajn, protože takto vám to nebude házet nesmyslné rivality a zápasy, o které nestojíte. Do příštích let bych určitě uvítal víc rivalit, protože 3 pro 1 show je trochu málo při obrovském počtu hvězd, které máme k dispozici, minimálně 4 či 5 by bylo adekvátní. Stejně by bylo super, kdyby jsme měli možnost hrát i rivalitu 3 na 3, což by vedlo k tomu, že hraní za frakce jako Shield by bylo mnohem zábavnější.
KARIÉRNÍ MÓD:
Kariérní mód byl asi nejhorší a nejnudnější mód podle mého názoru v celé WWE 2K18. V letošním ročníku to už nebude jenom o tom, že si vytvoříte postavu, budete mít pár zápasů v NXT a šup do hlavního rosteru, kde budete mít nekonečné množství zápasů a nastane nuda a stereotyp.
Letos to vývojáři udělali ve formě příběhu. Začínáte jako wrestler na nezávislé scéně, který se chce dostat až do WWE. Zápasíte pro společnost BCW a váš promotér se vám snaží pomoci dostat kontrakt od Triple He. Celý mód je velmi živý a nepředvídatelný, každá hvězda, se kterou se budete bavit má i svůj vlastní hlas, ve kterém vám bude odpovídat. Chvíli budete bojovat proti HHH a NXT, protože vám zrušil show na nezávislé scéně. Když už získáte kontrakt, tak Triple H bude proti vám a bude vám to značně znepříjemňovat. Generální manažeři RAW a SmackDownu vám nabídnou práci i přesto, že půjdou proti svému šéfovi, takže vás čeká mnoho zajímavých rivalit v příštích letech. Samozřejmě, chvilkově vás to bude možná nudit, když budete mít několik brawlů po sobě, ale celkově tento herní mód prošel asi nejlepší změnou a jde o velký krok vpřed, což je rozhodně dobře, protože bez této změny opravdu nevím, jestli by měl někdo chuť hrát další nudný a nekonečný příběh, jako tomu bylo v minulých letech.
Je vidět, že 2K si dalo záležet, aby to bylo lepší než kdykoliv předtím. Samozřejmě, čím více zápasů odehrajete, tím více si svou hvězdu můžete vylepšit a budou se vám snadněji vyhrávat zápasy, jelikož celý mód začínáte s hodnocením 47. Musím říci, že celý Kariérní mód mě dost chytil a myslím si, že to bude určitě bavit i vás.
TOWERS MÓD:
Towers mód zažívá premiéru v WWE 2K19 a je určen k tomu, aby vývojáři z 2K otestovali kvalitu každého hráče. Smyslem tohoto módu je to, že hrajete proti wrestlerům z různých rosterů v různých typech zápasů např. Steel Cage nebo Submission zápas. Důvodem vzniku tohoto módu je to, že většina hráčů nehraje tyto typy zápasů a lidé z 2K jim chtěli ukázat, že by je neměli přehlížet.
K dispozici jsou 2 typy:
Gauntlet - zde musíte celý mód přejít bez prerušení. Pokud prohrajete, nebo vypnete zápas předčasně, tak se vrátíte zpět k prvnímu zápasu.
Step - hrajete zápas po zápase takovým tempem, jakým to vyhovuje vám. Hrajete za jednu hvězdu, kterou si vyberete.
V každém zápase máte různé typy zápasů nebo podmínky (např. nesmíte jít na top rope nebo začnete zápas na nejnižším zdraví), musíte získat určité skóre resp. počet bodů a tak podobně.
Jsou zde lehké ale i dost těžké zápasy, kde pokud si k tomu přidáte všechny možné podmínky, tak je to opravdu výzva i pro ty nejlepší hráče, i když může být trochu deprimující prohrát a vrátit se na začátek, obzvláště pokud se tak stane před koncem.
VERDIKT:
Pokud to mám tedy zhodnotit, tak vývojáři z 2K opět připravili solidní hru s několika vylepšeními. Grafický kabátek je oproti WWE 2K18 mnohem lepší a každý model vypadá realističtěji, než tomu bylo v minulosti. Příjemné jsou změny v Universe a My Carrer módech, potěšil návrat 2K Showcase, který si myslím, že osloví každého. Debut Towers módu je opět něco nového a dává vám to další možnosti, jak se zabavit. Upřímně si myslím, že letos rozhodně převažují pozitivní pocity a dojmy z této hry, i když stále platí, že je co zlepšovat.
V této recenzi jsem se nevracel k tomu, co jsem už popisoval v prvních dojmech (ZDE) a v rozhovoru s hlavním producentem této hry Markem Littlem (ZDE).
Celkové hodnocení: |
8/10 |
Hru můžete objednat v JRC a Brlohu.