Tak jako každý rok v říjnu, i letos wrestlinogvý fanoušci po celém světě nedočkavě čekali na nový díl ze série wrestlingových her od 2K.
Hra WWE 2K20 byla vydána na platformy PlayStation 4, Xbox One, PC a na jejím obalu se spolu ocitli podle očekávání Becky Lynch a z nějakého důvodu Roman Reings.
Loňské vydání se podle mě povedlo (8/10 - více ZDE), obsahovalo mnoho malých vylepšení a docela zajímavé grafické provedení, a tak jsme všichni čekali, kam se hra posune letos. To, čeho jsme se však dočkali mě osobně doslova šokovalo.
Je asi na místě zmínit, že japonské studio Yuke's, které se již 20 let podílelo na vývoji her z 2K série odstoupilo. Bylo jasné, že pro studio Visual Concepts to bude znamenat komplikace, a že to asi ovlivní celkovou kvalitu hry, ale nikdo asi nečekal to, co se k nám dostalo. Prakticky hned po vydání hry internet doslova zaplavila obrovská vlna stížností na celkovou kvalitu hry, na její grafické provedení a na „drzost” 2K, že takové něco vůbec pustila na trh. Dokonce i Sony je znechucená z celé situace, protože je nucena masově vracet peníze hráčům, kteří o to požádali.
Pojďme se tedy spolu podívat na to, proč tomu tak bylo a co je na hře špatně, ale i na některá (a že jich není mnoho) pozitiva.
GAMEPLAY:
Pro ty, kteří čtou tyto recenze každoročně asi nebude překvapením, že i nyní začnu s gameplayem. Loni jsem po absolvování WWE 2K19 eventu v Londýně a rozhovoru nejen se Charlotte Flair, ale hlavně producentem hry Markem Little bránil celou hru před podle mě zbytečně kritickými fanoušky. Do hry byly přidány zajímavé prvky, a každoročně hra zaznamenala posun vpřed. Letos tomu tak bohužel není a ani nevím, kde začít s hodnocením.
Absolutně první věc, která mě nepříjemně překvapila poté, jak jsem měl odehraných asi 10 sekund prvního zápasu byl fakt, že ovládání bylo totálně změněno k nepoznání. Doteď nechápu důvod této změny a je to věc, která mi absolutně znechutila jakékoliv hraní.
Obrovskou výhodou her jako jsou FIFA nebo NHL je to, že tam máte asi 3 druhy ovládání, takže si můžete vybrat to, které vám vyhovuje nejvíce. Pokud by nám tuto možnost dala i WWE 2K20, změna ovládání by nebyl žádný problém, protože bychom ho jednoduše změnili. Hra nám ale tuto možnost nedala. Dlouhá léta bylo ovládání jednoduché, zřetelné a hlavně se neměnilo. Hráči s tím již byli sehraní a hráli hru automaticky.
Změnou prošlo téměř všechno. To, jak začnete chainwrestling, limb targeting, reversaly, nasazování roll-upů nebo používání signature moves a finisherů. Změn je tak mnoho a jsou tak špatně převedeny, že je nemožné je všechny vypsat. Jako příklad mohu uvést to, že pokud má vaše postava 2 různé finishery, a tím druhým je např. running move jako Spear (takto to má např. Charlotte Flair), tak musíte stisknout 4 tlačítka najednou, abyste to zrealizovali. L2 (kterým běžíte) a hned pak musíte stisknout spolu R2 - čtvereček - X. Zatímco loni byste na druhý Finisher / Signature stlačili jednoduše páčku do některé ze stran a trojúhelník.
Reversal se provádí trojúhelníkem, finisher jak jsem již zmiňoval je kombinace čtvereček a X. OMG momenty se aktivují pomocí stisku kroužku a trojúhelníku. Upřímně, neskutečně mi to znechutilo celé hraní.
Ve hře je také obrovské množství bugů, které jsou jednou za čas celkem zábavné, ale po čase velmi únavné.
Po minulé roky 2K vždy přišla s něčím novým, ať už to byl chainwrestling nebo loni Payback ability, letos žádná novinka nepřišla, a gameplay i díky chaotickému ovládání, hromadě bugů a výrazně nezvládnuté wrestlingové části hry. Gameplay je pro mě osobně velkým zklamáním.
Hodnocení této části: 4/10
ROSTER:
Letos jako již každoročně jsme poslouchali, že jde o největší roster v historii, a je to pravda. Pokud pominu fakt, že ženy z 2K Showcase módu mají každá asi 4 verze sebe sama, tak mi ve hře prakticky nechybí nikdo.
Loni jsme se museli obejít bez hvězd jako Tommaso Ciampa a Nikki Cross, zatímco hvězdy jako War Raiders (resp. Viking Raiders), Bobby Lashley, EC3 nebo Ricochet byli jen bonusovým obsahem v DLC. Rey Mysterio a Ronda Rousey byli oba součástí speciální edice.
Nyní nejenže jsou všichni součástí zakladni verze hry, ale žádné jméno z aktuálního rosteru nechybí. Tedy až na jedno. Zatímco Bray Wyatt má svou klasickou verzi z let minulých, The Fiend je součástí prvního DLC balíčku Bump In The Night.
Roster jako takový vypadá velmi dobře a vážně jsem se těšil jak si zahraju za postavy, které v minulé hře nebyly nebo byly jen v DLC, ale co je velmi zvláštní je grafické provedení. Každý rok postavy vypadaly lépe a lépe, ale nyní jako u většiny částí hry se mi zdá, že Visual Concepts udělali 2 kroky dozadu, neboť některé postavy vypadají příšerně. Jde hlavně o ženské postavy a jejich verze z 2K Showcase módu jako Charlotte Flair nebo Sasha Banks, která vypadá, jako by jí po tváři přešel traktor. Ale např. i taky The Rock vypadá hrozně, hlavně co se obličeje týká. Samozřejmě jsou zde i postavy, které se vydařily, mně osobně se velmi líbí, jak vypadá EC3 nebo Kofi Kingston, který také dostal velmi vysoké hodnocení (až 90), a to díky svému dlouhému vládnutí s WWE titulem, které trvalo od WrestleManie 35.
Pokud pominu fakt, že některé postavy vypadají hůře než před 10 lety, tak jde o jednu z mála částí hry, které se letos povedla.
Hodnocení této části: 8/10
2K SHOWCASE:
2K Showcase se letos zaměřil na „Womens Evolution” a na její 4 hlavní aktérky - Bayley, Charlotte Flair, Becky Lynch a Sashu Banks. Nic převratné se v tomto módu neudálo - hrajete zápasy, plníte úkoly, odemykáte zbytek módu a další věci, jako jsou oblečení, arény atd.
Nápad velmi dobrý, ale jeho provedení ne tak docela. Postavy nejen v tomto módu vypadají, jako kdyby byly vytaženy z PS3, nebo co je horší, připadal jsem si jako v roce 2010, když jsem na PSP hrával SVR 2011. Postavy vypadají příšerně a zastarale.
Co ale úplně pokazilo celý mód je celkové provedení. Hrajete zhruba 14 - 15 zápasů, z nichž ale každý trvá 20 minut. Při asi čtvrtém nebo pátém zápase, kterým byl zápas Nikki Bella (c) vs Charlotte Flair o Divas Championship na placené akci Night of Champions 2015 jsem hrál asi 20 minut, a po 20 minutách když jsem plnil kopu nesmyslných úkolů jsem prohrál, a musel začít odznova. V každém zápase je neskutečné množství úkolů, které je třeba plnit. Pokud se stále bavíme o tomto konkrétním zápase, tak např. poranit Nikki nohu tak, že její barva bude červená (což je díky hrozně provedenému limb targetingu zdlouhavé a nudné), nebo nasadit její back pack stunner, prostě banální úkoly, které tam vůbec nemuseli být. Po 2 zápasech při kterých strávíte 45 minut vás to rychle přestane bavit.
Při každém zápase se v menu podívejte na „match objective”, a tam vám ukáže, jak daný cíl splníte - jako např. jak nasadíte Back Pack Stunner.
Chápu záměr Visual Concepts dát nám tyto zápasy přesně tak, jak se staly, ale myslím, že to dost prostřelili, úkolů je mnoho, některé jsou velmi zbytečné, a těžko si to hraní užijete, pokud musíte hrát 1 zápas přes 20 minut.
Hodnocení této části: 5/10
KARIÉRNÍ MÓD:
Kariérní mód se jako každoročně i nyní zaměřuje na to, že si vytvoříte vlastní postavu, a budujete si kariéru dokud se nedostanete do WWE. V tomto roce si vytvoříte 2 postavy.
Mužskou - Treye
Ženskou - Red
Už na začátku nemáte moc možností při jejich vytváření. Jen několik druhů účesů, několik druhů oblečení a zcela omezen move-set, což dejme tomu dává smysl, protože jako začínající wrestler asi nebudete ovládat nějaké složité pohyby.
Příběh začíná ženským Money in the Bank utkáním, kde evidentně Red jde kromě jiných soupeřek proti Rondě Rousey. První scéna končí tím, že vám Ronda na vrcholu žebříku nasadí Armbar, a pak se přesunete do dob na střední škole, kde Red a Trey studovali.
Přišlo mi to už na začátku dost chaotické, protože nejprve přijde scéna s Rondou na žebříku, pak jste na střední, kde se odehraje pár scének, a hlavní část příběhu se točí kolem jejich uvedení do Hall of Fame. Celý den, přes který se koná ceremoniál vlastně vzpomínají na střední školu, na své začátky, jak cestovali za Bretem Hartem, aby je trénoval, nebo na jejich první zápasy na Indy scéně.
Dále se chci radši než příběhu věnovat oběma postavám, ale v krátkosti jde vlastně o to, že obě postavy si na začátku na střední škole udělali svůj "Wish List", a vy postupně jak procházíte celým kariérním módem plníte věci z tohoto jejich seznamu. Jinak je příběh více méně podobný jako po minulé roky.
Obě postavy podle mě jen podtrhují tento velmi nepovedený ročník plný nešťastných rozhodnutí. Loni nebo po minulé roky bylo snadné oblíbit si hlavní postavy, protože byli jako my - fanoušci, kteří měli sen být v WWE, a mít skvělou kariéru. O těchto dvou to platí vlastně také, ale jejich provedení je hrozné. Red je v podstatě od samého začátku nepříjemná, namyšlená, příliš sebevědomá a totálně nesympatická, po celý mód vám s velkou pravděpodobností bude vadit vše co udělá nebo řekne.
Trey měl být pravděpodobně asi trochu komediální typ charakteru, ale místo toho je z něj neschopný moula, který každou vážnou debatu změní na trapný nepříliš zábavný vtip. Trey nemá žádný talent na wrestling a dělá totálně nepochopitelná rozhodnutí. Jako příklad uvedu, že začne slavit uprostřed zápasu, nebo když rozhodčí napočítat do 2 a on si myslí, že vyhrál, nebo co je určitě nejhorší, když mu uprostřed zápasu na zimním wrestlingovém festivalu přimrznul jazyk o železnou barikádu při fanoušcích. Po chvíli vám začne překážet všechno, co jeden nebo druhý z nich udělá nebo řekne.
Další velmi otravnou věcí je jako v případě 2K Showcase to, že pokud prohrajete, tak musíte začínat od začátku, takže znovu nejen plníte cíle, ale musíte se dívat na cutscény.
Upřímně řečeno, celý koncept kariérního módu vždy obsahoval hromadu nedostatků a byl docela zdlouhavý, ale tento ročník patří mezi nejhorší. Zatímco loni mód obsahoval zajímavé postavy a příběhy, tak letos tomu tak není a působí to dost otravně.
Hodnocení této části: 4/10
UNIVERSE MÓD:
Jak to tak vypadá, tak Universe je jediný mód, který prošel změnou k lepšímu. Samozřejmě si zachoval svou podstatu, ta se nezměnila, ale byly do něj přidány zajímavé prvky, které jsem já osobně chtěl vidět už delší dobu.
Začnu tím, čím asi vždy a to je, že do Universe bylo přidáno velké množství nových cutscén a frází, které se používají, když nějaká hvězda právě mluví v ringu.
Další novinkou je to, že vám na shows může hodit Mixed Tag Team Match. Mně myslím naposledy hodilo zápas Seth / Cross vs. Owens / Natalya ... trochu od věci, takže jestli je to dobré nebo ne, tak to raději nechám na váše posouzení.
Výborná věc je, že konečně můžeme měnit počet zápasů na PPV akcích. Maximální počet je 13, což asi většina z nás využije pro WrestleManii, protože v minulosti mi dost vadilo, že WM měla jen 7 zápasů, a tím pádem se mi hodně mých oblíbených hvězd na ní nedostalo. Nyní to můžete měnit, na méně důležité PPVs nebo na shows s multi-man zápasy jako jsou např. Elimination Chamber můžete dát 7 zápasů, a pro PPVs „velké čtyřky” je můžete mít 12 nebo až 13.
Věc, která na to navazuje jsou rivality resp. více slotů na rivality. Po dlouhá léta jsme měli 3 volné sloty pro rivality v každé shows, co bylo se stále větším počtem hvězd trochu omezující. Nyní máme v každé show až 4 sloty, takže více vašich oblíbených hvězd bude mít smysluplný program.
To je asi tak všechno, pokud jde o vylepšení v tomto módu, vypíchnu snad jen designové zpracování celého Universe, které je jiné, jaké bylo loni, mód je zase o něco lepší.
Hodnocení této části: 9/10
VERDIKT:
Upřímně, asi ne každý se s tímto ztotožní, ale už dlouho se mi nestalo, aby mě WWE hra takhle velmi nebavila a aby byla v tak špatném stavu. Změny v Universe a velmi solidní roster jsou jistě pozitiva, ale všechna negativa je převyšují.
Katastrofální gameplay s velkým množstvím chyb a hlavně nepochopitelnými změnami v ovládání, které jsou z celé hry asi to nejhorší. Samozřejmě nepomáhá ani fakt, že hra obsahuje velké množství bugů.
Dále 2 ze 3 hlavních módů nejsou v ideálním stavu, oba obsahují mnoho chyb a zdlouhavých pasáží, kde vás chuť je hrát rychle přejde. I když vývojáři měli dobré nápady, jak je udělat zajímavými, moc jim to nevyšlo.
Bylo jasné, že po odstoupení Yuke's bude mít studio Visual Concepts problémy s vydáním a kvalitou hry, a nepomáhá ani fakt, že 2K musí hru vydat každý rok kvůli dohodě s WWE, takže neměli mnoho času nějak zareagovat na tyto změny, hra obsahuje velké množství chyb a nedodělků. Vývojáři udělali pár nesmyslných rozhodnutí, jako již zmiňované ovládání, které mě osobně a také mnoho dalších hráčů po celém světě dost znechutilo. Těžko říct, co očekávat do budoucna od hry WWE 2K21, ale 2K / Visual Concepts mají rozhodně na čem pracovat.
Novému ročníku ze série WWE 2K her se klidně vyhněte, obzvlášť, pokud už máte WWE 2K19, nebo alespoň počkejte, dokud vývojáři opraví ty největší chyby. Pokud patříte k těm, kteří musí mít každý rok nový díl kvůli aktuální soupisce hvězd, tak si hru zřejmě i tak koupíte, ale počítejte s tím, že v mnoha ohledech na vás budou čekat změny k horšímu - od ovládání až po grafické zpracování. Nejdůležitější část hry (hratelnost) je špatná a mnohem lépe se hraje loňský díl, a to je bohužel smutné konstatování na závěr této recenze.
Celkové hodnocení: |
5/10 |
Hru si již nyní můžete objednat v JRC a Brlohu.